Monday, January 26, 2015

Here is what we have been up to/ Esto es lo que hemos estado haciendo

We have started the 2015 with a bang! In reading we have begun our new read aloud book, Dead City, which is a favored Bluebonnet book in the 2014-2015 list. The scholars are enjoying getting to know the main character, Molly, and her work to protect the city of New York from zombies! We have studied about paired passages, authors purpose, and we are now going to be analyzing text and paragraph structures to help us not only in reading but writing as well.

In addition, we have revised our expository essay on our favorite season and we are going to begin writing on a new topic this week. After conferencing with all scholars, the scholars made a plan to learn more about transition words or phrases to help their sentences and paragraphs flow throughout their writing.

Lastly, in Social Studies, scholars concluded their learning about the Texas Revolution by participating in an engineering mission. Scholars had to create a flag that they would used during the Revolution after learning about the "Come and Get It" flag at the Battle of Gonzales. Your scholars are very creative and did a fantastic job working together in cooperative groups. We even had a special visitor from Argentina that day and she just loved how well the scholars participated and were engaged in the challenge.


¡Hemos empezado el 2015 con buen pie! En lectura comenzamos nuestro nuevo libro, Dead City, que es uno de los libros favorito de la lista de los libros Bluebonnet de este año escolar. Los estudiosos están disfrutando de conocer el personaje principal Molly y su trabajo para proteger la ciudad de Nueva York de zombies. Hemos estudiado pasajes similares, propósito del autor y ahora van a ser análisis de diferentes textos para ver la estructura del los párrafos.

Además, en escritura hemos revisado nuestro ensayo expositivo sobre nuestra estación favorita. En esta semana vamos a escribir sobre un nuevo tema. Después de conferenciar con los todos los estudiosos, hemos hecho un plan para aprender más acerca de las palabras o frases de transición para ayudar con la fluidez de sus oraciones y párrafos a través de su escritura.

Por último, en los estudios sociales, los estudiosos concluyeron su aprendizaje sobre la Revolución de Texas al participar en una misión de ingeniería. Los eruditos tuvieron que crear una bandera que pudieran usar durante la Revolución después de enterarse de la bandera, " Come and Get It ", en la Batalla de Gonzales. Sus estudiosos son muy creativos e hicieron un trabajo fantástico trabajar juntos en grupos cooperativos. Incluso tuvimos un visitante especial de Argentina ese día y a ella le encantó lo bien que participaron los eruditos y su dedicación en el desafío.